Dieses Forum nutzt Cookies
Dieses Forum verwendet Cookies, um deine Login-Informationen zu speichern, wenn du registriert bist, und deinen letzten Besuch, wenn du es nicht bist. Cookies sind kleine Textdokumente, die auf deinem Computer gespeichert sind; Die von diesem Forum gesetzten Cookies düfen nur auf dieser Website verwendet werden und stellen kein Sicherheitsrisiko dar. Cookies auf diesem Forum speichern auch die spezifischen Themen, die du gelesen hast und wann du zum letzten Mal gelesen hast. Bitte bestätige, ob du diese Cookies akzeptierst oder ablehnst.

Ein Cookie wird in deinem Browser unabhängig von der Wahl gespeichert, um zu verhindern, dass dir diese Frage erneut gestellt wird. Du kannst deine Cookie-Einstellungen jederzeit über den Link in der Fußzeile ändern.

We have recieved 36% of our goal ..
Bitte unterstütze uns! Please support us! Das Forum ist auf eure Spenden angewiesen. Wer weniger als 5 € spendet, bitte Banküberweisung nutzen. --------------- The forum depends on your donations. If you donate less than 5 €, please use bank transfer.

Themabewertung:
  • 1 Bewertung(en) - 5 im Durchschnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Synths by K Brown (Free)
Sofern es tatsächlich als txt-file gespeicherte Wavetables sind, sollte es eigentlich funktionieren.
Mr K. Brown hat ja ansatzweise die Prozedur im letzten Post bei "dsp.robotics" erklärt....

Wavetables sind ja nunmal keine "Wav"-files (also Samples), sondern Cycles, kurze Bruchstücke
einer Wellenforum, die normalerweise geloopt als neue Wellenform im Oszillator wiedergegeben werden
kann. Im OriginalProphet 12 (also WaveTable-Synth bei K Brown) wäre es wohl eigentlich möglich,
ganze Wellensätze zu durchfahren - das geht bei der Emulation wohl nicht, zumindest hab ich es aus Zeitmangel noch nicht ausprobiert.

Da ich derzeit noch an der Soundbank für den Red WT01 von Bitsonic arbeite (schrieb ich ja) - dort wird
sich ausschließlich der Wavetables-Synthese bedient. 4 Oszillatoren, die mit 256 Wavetables arbeiten,
die geloopt/gemorpht oder gelayert (auch zeitversetzt gesynct) werden können.
Zusätzlich mit Wav-Samples - Ebenfalls im Txt-Format.

Werd das zu gegebener Zeit mal an den K Brown Synths probieren, was möglich ist.
Der Luge (Studiologic Sledge-emu) funktioniert ebenfalls mit WAvetables -
auch dort kann man also Wavetables einbinden - jedoch funktionieren die besagten Synths
auch ohne Wavetables - also auch mit den rudimentären OSC-Wellenformen.
Doch soundtechnisch interessanter wird es eben mit....
"Ein Leben ohne Synthesizer ist möglich, aber sinnlos!"
"Ehe man den Kopf schüttelt, vergewissere man sich, ob man einen hat" (Truman Capote)
"Unser größter Ruhm ist nicht, niemals zu fallen, sondern jedesmal wieder aufzustehen" (Ralph Waldo Emerson)
Thanks given by:
First to @dalton: Thank for the plugins and that now here is a discussion of this plugins.... Smiley_emoticons_thumbs1

Ich finde es geil, das es hier eine Diskussion entstanden ist, sowas braucht das Forum :top2
Vergesst nicht Danke zu sagen/Don´t forget to say thank you
---
bam
http://bam-dorner.de
https://www.premiumize.me/ref/226765784
https://banking.fidor.de/register?ibid=71707988
Pass if needed: bam4LoFo
Thanks given by:
Smile :Thumpbs up - Tolle Optik, riesiges 'Spiel'-Feld Smiley_emoticons_thumbs1
Thanks given by:
Super grosse Sammlung an interessanten Synth´s
Danke
Thanks given by:
Mr K Brown hat mit letztem Update noch eine Sammlung von Wavetables im txt-Format
zur Verfügung gestellt. Da die meisten Wavetable-Editoren (auch im Txt-Format) keine
mit den "Brown-Pack" kompatiblen Wavetables erstellen können, ist das sicherlich hilfreich.
Statt Dropbox, bzw. Verlinkung hab ich mir erlaubt, das Pack von Mr Brown hier hochzuladen.

Mr K Brown had just uploaded a pack with compatible Wavetables for his synths....
Most of the wavetable-editors on the net (which can save tables as txt-files) seems not
compatible with the synths of Mr Brown. So I´ve uploaded these pack here, instead of a link
to the dropbox in the forum.....

Angehängte Dateien
.rar   K Brown_Wavetables.rar (Größe: 46.5 KB / Downloads: 7)
"Ehe man den Kopf schüttelt, vergewissere man sich, ob man einen hat" (Truman Capote)
"Unser größter Ruhm ist nicht, niemals zu fallen, sondern jedesmal wieder aufzustehen" (Ralph Waldo Emerson)
Thanks given by:
Nachdem ich gemerkt hab, dass der "Chorg PS-20" einen Fehler im S+H Modul hatte, hat kbrown das sofort korrigiert und bei einem anderen Synth auch was.
Hier der Link: Dropbox - Chorg PS-20 and The Putnie_fixed.zip
(ebenso als Anlage von hier zu laden)
Es ist zu erwarten, dass User Spogg aus den enthaltenen SM-Files auch wieder FS-Dateien generieren wird.

Angehängte Dateien
.zip   Chorg PS-20 and The Putnie_fixed.zip (Größe: 23.5 MB / Downloads: 3)
Die alten Zähne wurden schlecht und man begann sie auszureissen<br>Die neuen kamen grade recht, um mit ihnen ins Gras zu beißen (Heinz Erhardt)
Thanks given by:
Den Chorg PS-20 habe ich jetzt auch mal kurz getestet. Ich habe aber Automation der Parameters nur sehr schwer hinbekommen in Reaper 5. Erstens haben fast alle Parameter den gleichen Namen. Das scheint so bei alle Plugins aus der kollektion so zu sein. Um das zu umgehen  kann man die Aktion "set midi learn for last touched parameter" nützen. So kann man aber schon Parameter zuweisen an sein Kontroler aber die machen sehr komische Sprünge und folgen nicht die 128 Midiwerte. Probiere zb. mal mit Volumenregler. Nachher habe ich auch "The Putnie2s" geladen und hier gibt es ähnliche Problemen beim zuweisen von Parameter.
Man kann das alles umgehen wenn man Parameter als "Track Envelopes" einfügt. Den Track Envelope Regler steuert den Parameter dann korrekt an. Den Automation Modus muss halt korrekt gewählt werden 'touch/write/latch).

[Bild: Capture_zpsgsc0aofy.png]

Thanks given by:
Danke Knob......

habe die MS20 Emu jetzt auch nochmal probiert (obwohl ich ja den Original MS20 Mini hab) und habe
da einige Probleme mit dem Patchfeld. Nachdem ich 3 Strippen gezogen habe, reagiert der Synth
oft garnicht mehr - da scheint also ein weiterer Bug vorzuliegen (hab das mit dem Roland Modular700
noch nicht ausprobiert - da kann man ja auch mit virtuellen Patchkabeln arbeiten).
Ja, S&H geht jetzt - aber das Patchfield ist eben auch nicht Original - also ergeben sich hier ganz
andere Sounds (klanglich ja sowieso). Es sind ja generell keine "echte" Emulationen, sondern wie K. Brown
trefflich schrieb (inspired by....).
Jedoch hat er ja die originalen Merkmale und Besonderheiten der alten Synths versucht, in den internen
Strukturen der Synthmaker-Engine nachzubilden. Insofern unterscheidet es sich ganz oft doch vom "Einheitsbrei).

Von Reaper hab ich keine Ahnung - nutze als DAW seit Jahren Samplitude V10 - da geht das relativ einfach -
entweder mit der Maus dem Parameter nachträglich steuern - oder mit dem Masterkeyboard (hier nutze
ich meinen AN1x bei "echten" Aufnahmen und weise den Controller zu). Ansonsten hab ich ein altes
Roland Midi-keyboard - ich muss das mal ausprobieren. Jedoch hab ich eben im DSP-Robotics Forum
gelesen - daß ein Stammuser ebenfalls die fehlende Automation bei allen Synths bemängelte. Weiß
nicht, ob Mr Spogg da Abhilfe schafft bei der Vielzahl der Plugs - für Mr Bown scheinen das ja
"venusianische" Landschaften zu sein. Er hat die ganzen Teile super programmiert und eine vorbildliche
GUI geschaffen, jedoch manch "einfachste" Funktionen wie Automation, etc. ausgespart - warum?

Sicher wird es da noch das ein- oder andere Update zu geben - wie wohl auch noch den ein- oder anderen
neuen Synth - aber um jedes Plug zu ausgiebig zu testen, benötigt man Zeit über Zeit.....
Momentan hab ich davon zu wenig - aber die dunklen Tage kommen ja bald.....bis dahin laufen die
Sachen vll. alle etwas besser.....
Thanks given by:
wow looks amazingly vintage emulator
Thanks given by:
Almost a week behind in my work, and I've still only managed to properly demo fewer than half these synths ...

I've played (not owned!!) a lot of the hardware these plugins emulate, so I've been alternating between 'playing' and 'exploring' these instruments - and I'm incredibly impressed.
The attention to detail is astonishing.
The synths I know, the emulations behave just as I would expect them to - often in ways that other clones (even the very expensive ones!) fail to replicate.
And the ones that I don't know, are so faithful to the originals that they can be easily understood and programmed from the hardware's manuals (most of which are available online - often from the manufacturers' own sites).
The enhancements that have been added are always in keeping with the character of the originals - and musically very welcome.
Soundwise they are maybe not so close to the originals, but the SM/FS engine does sound very good indeed - which is the most important thing. (If Oberheim had invented the MiniMoog, it would have sounded like an Oberheim. But it would still have become a classic!)

But there are a few problems with them.

It's important to realise that these synths were not meant to be released generally.
They were built (over a great many years) for the developer's own use, and posted on the Flowstone website - along with the source files - in the hope that other developers would contribute to making them release-ready.

They are - essentially - betas.

I would urge all members to regularly check the forum thread linked in the first post - there are frequent updates, and even new synths!
But please be aware that, as they are betas, any patches/banks you make for them may not work in future releases.

More importantly, I would ask that all members contribute to this project - as beta-testers.
There are a lot of plugins in this collection - and every one is probably someone's favourite: which one is yours? What DAW are you using? Have you encountered any problems? Are there any features missing, or wrongly implemented?

Please - tell the developer!

This is a truly extraordinary gift we have been given - a really outstanding event in the history of VSTIs.
Together we can make it even better.
For everyone.
Thanks given by:
Vielen Dank für den Trick im Reaper. Ich habe den in letzter Zeit etwas zugunsten Ableton vernachlässigt, werde mich aber wieder darauf einschwenken, da Ableton offenbar seit Jahren keinen Poly-Aftertouch überträgt und ich jetzt dieses QuNexus Dings habe (ich emfehle es ausdrücklich nicht, persönlich kann ich aber mit seinen Eigenheiten leben).

Das Problem der fehlenden Automation und Presets in kbrowns Synth-Sammlung scheint damit zu tun zu haben, dass das in Synthmaker und Flowstone recht aufwändig und mühsam zu realisieren sein dürfte, ebenso wie einen Preset-Manager. Und kBrown wollte wohl hauptsächlich seine Synths zum Laufen bringen und sich dann nicht mehr in Detail-Grabenkämpfen verlieren.

Bei meinen Versuchen mit dem Chorg Ps-20 hatte ich im Tobybear Minihost keine Probleme bei der Verkabelung.  Bis ich sicher war, dass der Fehler beim s+h Modul selbst lag, hab ich dabei einiges ausprobiert, und nie Fehlermeldungen oder Abstürze des Vsthost erlebt. Dafür wurde ich nach dem Bugfix aber mit einigen sehr interessanten Klängen aus der s+h Funktionalität überrascht, die zwar weit vom echten Ms-20 entfernt sind, aber gerade dadurch einen besonderen Reiz haben. Dabei habe ich mir gedacht, dass das auch bei anderen Emulationen, die viel näher bei ihren Originalen sein wollen als die vom kbrown, auch wünschenswert wäre, eine Art "alternate method of machinery".

However, wie ich jetzt im Flowstone-Thread gelesen habe, wäre dem kBrown das Beta-Testen seiner Plugs nicht unrecht.
Zumindes bis Ende Sept. hat er nix zu tun, weil seine Gallerie geschlossen ist  Wink
Unterdessen könnte man ihm auch mitteilen, welchen Synth er mal bez. Presets und Parameter Names aufpeppen soll.
Wäre es sinnvoll, hier eine kbrown-synth-Abteilung einzurichten ?
Die alten Zähne wurden schlecht und man begann sie auszureissen<br>Die neuen kamen grade recht, um mit ihnen ins Gras zu beißen (Heinz Erhardt)
Thanks given by:
Wie im DSP-Forum zu lesen, wird sich K. Brown (als auch der gute alte "Spoggy") einigen Synths
bzgl. der Automation annehmen. Ok - in VST-host (welches ich mit Legree wiederum in Samplitude nutze),
habe ich keine gravierenden Probleme bemerkt (beim vereinzelten Soundprogramming).

Da ich zwischendurch immer mal den einen oder anderen Synths aus der Sammlung rausziehe, ergeben
sich durchaus manche "schönen" Überraschungen, die der gedachten MS20 Emulation nicht nachstehen.
Bzgl. diesem habe ich auch das Update geladen und S&H (welches ja eigentlich im Original Trigger&Hold ist),
funzt jetzt und es ergeben sich (auch da das Patchfield vom Original abweicht) ganz andere und lustige
Sachen, die bei der Original Hardware so nicht möglich oder eben anders sind. Mal ganz vertrackte und
interessante Pseudosequenzen oder SFX/Noises, die eben - ja anders - sind.
Wie Du Knossos, als Vorgänger, schon selbst bemerkt hast - muss man insofern wirklich mal und nur
ausprobieren.

Auch die ganzen Buchlas sind ja hochinteressant, ebenso wie die EMS Emulate (Mr Brown hat ja lustigerweise
jetzt kürzlich auch Emulationen von Emulationen nachgereicht (VCS3 von Richard Brooks).

Es ist absolut spannend, wie dieser Thread so ein Eigenleben entwickelt. Dabei ist DIES doch wohl Sinn
eines Musiker-Forums und es wäre wünschenswert, wenn das generell Standard werden würde.
Leider gibt es hier viele "lonesome und wortkarge Cowboys, die anreiten, abschießen und mit
"prall gefüllt Säcken voller Plugins" wieder in einer großen Staubwolke verschwinden", womit viele
Diskussionen im Keim erstickt werden, da meistens nur die üblichen Verdächtigen am Tatort bleiben -
aber eben auch nicht lange.

Man kann durchaus annehmen, daß der Fall "K. Brown SynPack" uns noch länger beschäftigt - und
ob es lohnt, da (BAM) jetzt eine eigene Unterrubrik aufzumachen, entzieht sich meinem Blick ins Übermorgen.
Das hängt auch davon ab, inwieweit Mr Brown und andere "Flowstone"-Experten weiterhin mit
Freude und Eifer dabei sind. Schließlich geht die Zahl der Synths langsam in Richtung 70!!!
Alleine da an der Parameter-Automation für jeden einzelnen Synth zu basteln (was man in Flowstone/
Synthmaker vll. nicht so im Vorbeigehen macht - vor allem nachträglich), ist schon eine Arbeit,
wo selbst Sysiphus hinschmeißen würde....

Mögen einige Synths davon durch bestimmte Möglichkeiten herausstechen, so tun das viele durch
ihre wirklich gute, tlw. fotorealistische GUI. Sicher sind das gedachte "Betas", weil im Ganzen nicht
perfekt und nicht bugfrei in jeder DAW. Das große Contra (was man dem Dev aber auch nicht
verübeln kann) sind und wären hier auch noch die fehlenden Soundbänke.

Auch wenn ich hier schon angesprochen worden bin: 70x128 Sounds sind `Is nich´. Da hab ich auch
leider keine Zeit für und müsst ich mir auch vergolden lassen. Momentan "soundschraubtechnisch"
mehr als eingedeckt (für andere), läßt dies mir kaum Zeit für eigene musikalische Projekte, geschweige denn
für Family oder überhaupt Privates nach Feierabend oder WE.
Vll. am verschneiten Winterabend für den einen oder anderen Synth.....

Jedoch scheint das Synthpack zu interessieren und wird sich nicht aus den Augen verlieren......
In diesem Sinne sollte zum Zweck der Allgemeinheit auch jeder sich als Beta-Tester verstehen,
sowohl hier, oder im DSP-Forum, bzw. wo auch immer die richtigen Ohren offenstehen, die
eigenen Erfahrungen/Bugs/Tipps entsprechend weitergereicht werden. Nur so können Sachen reifen....

Wünschenswert, wenn dieser Thread somit weiterlebt und auch die anderen Themenbereiche
durch mehr Lebendigkeit glänzen würden.....
Hier mal ein paar Sätze beizutragen, dauert keine fünf Minuten und diese Beiträge sind
schließlich für AllE von UnS......von uns für Alle....  Grins
Thanks given by:
Schön wäre es K Brown in inser Forum einzuladen, wäre echt eine Bereicherung für uns....
---
bam
Thanks given by:
Zitat:Auch wenn ich hier schon angesprochen worden bin: 70x128 Sounds sind `Is nich´.
Especially if they no longer work in the next beta/RC/official release version.
(I made a few patches for the ARP 2620 - none of which open correctly in the new, bug-fixed version.)

The main difficulty at the moment is the huge number of instruments.
Perhaps if we can come to some sort of agreement about which of them we would most like to see get an official, stable Version 1.0 release, the developer - and other FS experts - may be willing to 'make it happen'.
(I think the prospect of a Kujashi bank might tempt a few more people to get involved!)

k brown's criteria for this seem to be:
- a synth that hasn't been cloned by anyone else;
- one that is already most nearly 'finished' - that is, most accurately emulates the hardware.

I would probably go for one of the ARPs (except that they have already appeared as VSTs elsewhere - though, in my opinion, not so well!) or one of the Buchlas (except that I've never played a Buchla, so I don't know how accurate the emulations are).

Which ones would anyone else nominate?

If these start getting released as 'final', fully beta-tested plugins, at maybe one every week or two - rather than 50 (60? 70?) all at once - k brown's status as a true legend among the VST community will be assured.

(Perhaps someone who knows what they're doing could set up a poll for which synths members would most like to see properly updated?

And if this project is to get the kind of long-term support it needs, maybe members could occasionally start new threads about the individual synths that they find most interesting or useful. Any one of these beautiful GUIs [the developer is an artist - a landscape painter] on the M-S Home page is sure to keep interest alive!)
Thanks given by:
I think to built some presets or just a full bank, some criterias must have been satisfied:

- the synths has to be stable (no bugs in any hosts)
- Parameter automation has to be done (for every synth - it needs much time, I know)
- Mr K Brown has to lay on the line all release candidates (there seems to be some unknown synths, not
  released yet)

And for sure - it´s just a matter of taste, for which synth someone will make a bank.....
Cos of it´s possibilites and sound......and soundprogramming has something to do with feelings
and needs some influence of the "original" sounds/Patches.

As I´ve said, so much water will flow under the bridge, until every synth of this package
will have it´s 1.0 status.
For sure - they all have a beautiful GUI - that´s a most outstanding feature, but
they will not reach the sound of it´s originals, but having most of the possibilites of their ancestors
- and that´s an interesting point too.

I´ve read, Mr Brown will - for example - change the "pseudo" StepLFO of a real sequencer/ARP Modul in FS.
So this may be another criterium not to make any patches now.
I think, most people should try them in their hosts, fiddling around and write the results to Mr Brown
(in any forum).
Eventually in some months we have the chance, to have some synths with version 1.0 status....

So ......

[Bild: 15_12_09_16_7_04_19.jpeg]
Thanks given by:
K Brown here -

Thanks to all for the interest and kind words.

The Presets issue already came up on the Flowstone forum and it seemed to be primarily about giving every control a unique Preset name inside it's module.  I didn't know about this all this time because I've been playing these and saving and loading presets with vstHost/SAVIhost which doesn't require this.

I just re-did OB-2 with improved envelopes and gave all the controls unique names - tried it out in Tracktion and it saved and loaded presets just fine.

[attachimg=1]

I hope some people here and/or KVR and/or Flowstone can carry this all forward to make them useable by most people - it's why I uploade the .osm files, not just .dlls.  After the end of this month I will no longer be able to devote more than an occasional hour or so to this.  My hope is that this can become an open source project sort of like GIMP and Audacity.

If people really want more to work on, I've got several more!

k brown

Angehängte Dateien Bild(er)

Plug-ins which have their params named are here:
https://ln.sync.com/dl/3e98951a0/n5wwiug...j-htz7j7dr

Webite for plugins: http://kbrownsynthplugins.weebly.com/
Thanks given by:
k brown, welcome here
---
bam
Thanks given by:
Hi, k brown - Welcome, and Thank You!!!

I've only had a few minutes to demo the new OBi - I'll give it a more thorough workout as soon as I get chance - but I thought I'd share my intial few findings with you, if only to demonstrate just how annoying beta-testers can turn out to be!

I was confused at first - until I realised that what you'd built is a twin OB-1, and not the OB-2Voice (a twin SEM plus stepped LF ... er, I mean, sequencer) I was expecting. Actually a nice surprise - as ElektroStudio already made a 2V.

Minor GUI issue: the 'OUTPUTS' legends on the VCOs are too big and cropped, and the filter MODE knobs are also cropped. I noticed something similar on the GX-1, where the name was rendered in Arial or similar, rather than the decorative font in the screenshot. Does SM expect to find certain fonts on my machine, rather than embed/render them?

As for the parameter naming ... I'll bet you're really looking forward to doing that another 70-odd times!

Actually I'm a little surprised that it's an issue with patch-saving: I've seen hundreds of VSTs over the years with whole strings of parameters named 'patch-mem', 'input' or just 'knob', and never had problems with .fxp/.fxb loading/saving.

I think the real issue is giving parameters meaningful names - so that users can assign controls or automation to parameters where their DAW (or the plugin itself) doesn't have a 'learn' feature.
MixBus, for instance. I've just loaded OB-2 without a problem. To assign parameters to record/automate, I have to select them from a list - and it really helps not having more than 30 parameters all called 'Envelope-Knob' and another 30+ called 'Filter-Knob': Thank you!

That said (you knew there was a 'but' coming!), there are several parameters still sharing those same names - and it's not always clear what they refer to, even using vstHost's 'learn' feature. In fact, there are more than a dozen labelled 'Filter-Knob' - one of which controls the fine-tuning of VCO2a - and VCO1a is named 'Filter-1a fine'. (LFO 2's 'shape' knob is one of three parameters called 'Filter-Selector'.)

I don't think any of this is likely to affect patch saving/loading - although changing the names of parameters well might: I really don't know anything about the 'internals' of .fxp/.fxb files, but my DAWs (vstHost, MixBus, Cubase) always list them alphabetically, so it could make a difference.

What apparently does make a difference is the number of parameters - this version has about 20 more than the last one, and patches are not compatible between the two.

I also notice that the two versions share a 'Unique ID'. In some circumstances, this can cause a DAW not to recognise a plugin if an older version exists on the system. Just one more thing to bear in mind!

If none of this has 'put you off' ... this would be a great choice to be first to a finalised 'official' release - unique, intuitive/easy to use, and beautiful-sounding.

I think you could have a 'hit' on your hands!
Thanks given by:
Thanks for catching those - they were indeed just overlooked in the naming process.
Total mystery about controls showing up as 'Knob___'  I didn't have any parameter names with the word knob in it.  Also odd that the new version shows 20 additional controls, all I added were Delay and A/D Loop in each envelope; also VCO1a fine tune didn't have the word Filter in it (?).

A real bummer about the labels - I use two different PCs to work in SM and sometimes fonts used on one will show up different on the other - just another reason put on long pants and code synths in C++ I guess - SM uses whatever fonts are loaded into the computer being used.  Would be a drag to have to use only Arial (which is probably inside every computer ever made) for all my GUIs, just so I can be sure what they'll look like on any computer!  I've 'Arial-ized' the labels in question on OB-2.
On dropbox, I'll replace the files inside the 'OB-2b' folder with the new one.

My intention is to do this parameter re-naming on one synth a day till the end of this month, at which time it will only be now and then - I may be getting help with this from folks over at DSP Robotics.

Thanks for the 'free inspection',

k brown
Plug-ins which have their params named are here:
https://ln.sync.com/dl/3e98951a0/n5wwiug...j-htz7j7dr

Webite for plugins: http://kbrownsynthplugins.weebly.com/
Thanks given by:
@ k brown
If your pants get much longer, you're gonna need stilts.
Stick with SM a while longer - no-one (on this board, at least) is complaining about it's being Windows / 32-bit only, or has any silly prejudices against visual programming or other Rapid Application Development environments.
And if you do begin to feel limited in any way by SM ... well, that's a whole other conversation we can have some time!

Now strap yourself in - this could get bumpy ...

Your discussions with (our very own!) Knob Twiddler over at FS raise a few important issues - primarily Versioning.

Parameter naming at one-per-day looks do-able. If it's as straightforward as you suggest (and KT confirms) then with 'just' a couple more volunteers the whole bundle could be sorted by the time you have to return to the 9 to 5 grind of fine art. (I know a few programmers who paint as a hobby - topsy turvy world!)

But if the (re-)naming is done in FS (full or demo), any tweaks or bugfixes you need to make during the beta stage will have to be done with the last SM version - and the naming process will need to be addressed again.

I've looked online and found a few sites offering the SM2 demo (30 days!) for download - but they're not the sort of sites I would care to install anything I got from them.
I don't know how OutSim would feel about sharing, but if you have some kind of installer for the version you're using (ideally just the demo - most of the regulars around here take IPR pretty seriously) perhaps you could make it available to volunteers (PM might be better than a public link)?
I have a non-critical machine running XP I'd be happy to install it on and see if I can get my head around it.

And of course all this applies to more than just parameter naming. Spogg did an amazing job cleaning up the de-zippers etc. and exporting the .dlls from FS. (I think I can speak for everyone in hoping that Spogg's having an absolutely wonderful vacation - but I can't help wishing he'd taken it some other time!) But for the updates you've done on some of those synths, you've had to duplicate his efforts.

This could end up with multiple 'forks' for each of these instruments - and I'm already finding it hard to keep track of which version I'm using.

I'm guessing the ideal - probably what you were execting to happen - would be for a whole bunch of FS-ers to each 'adopt' one (or several) of these plugins, treat it as their own, and take it through to release status.

At the very least, I think you need to instigate some kind of system for checking-in and checking-out of projects - so everyone (or at least you) knows who's working on what at any given time.

And I think the parameter naming needs to be the priority at the moment - once all the plugins are properly named (in SM format) it will remain consistent across all later versions.

Now ... to give you an idea of what 'all the fuss is about'.

First of all - vstHost is one of the most underrated pieces of software on the planet (and it's already pretty highly rated!).

In addition to being a great host / mini-DAW, it's also one of the most powerful tools in the VST-developers  arsenal.

Fire it up.
Load the previous OB-2 version.
Save (PlugIn->Save Program As ...) the default program as a .fxp.
Load the current OB-2.
Load (PlugIn->Load Program ...) the .fxp you just saved.
Does it sound the same? (It doesn't here.)

Look at the Info ('i' on the plugin's icon - the one you make the in/out connections with).
The previous version had 131 parameters - the current one 129.

Now click on the MIDI -> Parameter button on the toolbar.
Right-click on the first entry in the Parameter list.
Are all those names one's that you entered - or are some defaults of some kind?

I don't know SM. Are some of those 'parameters' for sub-controls that don't have a UI element? Are they meant to be exposed to the user and saved with the patches - of are they meant to be 'hidden', such as a fixed value for something that doesn't/shouldn't change between programs?

If you have a controller of some kind, 'Learn' a knob or slider (Right-click in the 'Type' box [where it says '*None*'] choose '*Learn*'and move the contoller).
You can now very quickly step through all the parameters - by clicking on the up/down arrows next to the drop-down - move the controller and see what moves on the GUI.
Is everything working the way to expect it to?

Finally (for now!) - the fonts issue.
Is it possible to add some of the labels to the background image rather than rely on SM to render them?
Or does SM perhaps have some kind of control for adding a graphical element - that you can move around the way you would with knobs etc?
While it's the sound/usability of these plugins that ensure people will keep using them, it's their stunning interfaces that drew many to them in the first place; it would be a shame to have your artist's vision compromised by the limitations of the software you're using.
Thanks given by:

Bookmarks

Möglicherweise verwandte Themen...
Thema Verfasser Antworten Ansichten Letzter Beitrag
  HY-SEQ16x3 Pay + free Bam 1 372 19-04-2018, 11:40 AM
Letzter Beitrag: Bam
  VSTI TOM free VST synth for Window Bam 1 88 12-04-2018, 03:11 PM
Letzter Beitrag: bluesmoke
  Die persönlichen Lieblings VST Synths/your loving VSTI musicformer 35 9,335 12-04-2018, 09:52 AM
  Full free VST plugin pack Bam 13 3,859 19-03-2018, 05:43 AM
Letzter Beitrag: Fr33man
  VSTI NST Vocal Choir -for registered Users free to download! miamoto_musashi 1 250 11-03-2018, 11:01 PM
  Trans Computer Maschine - for registered users free to download Bam 11 1,964 02-03-2018, 10:40 AM
Letzter Beitrag: bluesmoke
  The Grey Apparatus 2 - for registered users free to download Bam 3 972 01-03-2018, 08:46 PM
Letzter Beitrag: Kamarro
  vsti,vsti3,au,aax Slam - for registered users free to download Bam 1 271 18-02-2018, 01:42 PM
Letzter Beitrag: A.M
  vsti,vsti3,au,aax SampleScience player Free Bam 0 211 15-02-2018, 07:37 PM
  VSTI Mini - g VSTi - for registered users free to download Bam 1 225 12-02-2018, 09:22 PM
Letzter Beitrag: tf-drone

Gehe zu:

Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 1 Gast/Gäste
Donation's plugin by CoderMe